Retur og bytte
Ønsker du å returnere varen, uavhengig av grunn må det gis beskjed om dette innen 14 dager etter at angreskjema er mottatt. Varen må returneres til Marton Rideutstyr innen 14 dager etter at beskjed om bruk av angrerett er gitt.
Angrerettskjemaet må fylles ut og følge den returnerte varen.
Vi gjør oppmerksom på at forbruker/kunde/kjøper må bære kostnadene av retur av varer som sendes til oss. Varer som sendes i oppkrav eller med Postnord blir ikke hentet ut.
Dersom du som kunde/forbruker ønsker pengene igjen krediteres varene når vi har motatt varen.
Dersom du som kunde ønsker å bytte i annen størrelse eller farge kan dette avtales per mail.
Ønsker du å bytte i annen vare kan dette avtales per mail. Kontakt oss gjerne om du lurer på noe!
Du har krav på 14 dagers ubetinget angrerett i henhold til angrerettloven (Lov 20.juni 2014, nr. 27 om opplysningspolikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste foretningslokaler.)
Det er ingen krav om grunn til angrerett, men vi som bedrift setter pris på om du vil fortelle oss om hvorfor du ønsker å benytte angreretten, slik at vi kan ta med oss tilbakemeldingen din i fremtiden.
For at du skal kunne kreve retten din om bruk av angrerett må du gi oss skriftlig beskjed per e-post innen 14 dager etter at du har motatt varen du ønsker å angre på.
Som kunde er du selv ansvarlig for å dekke fraktomkostninger på varer du ønsker å angre på. Vi anbefaler også å benytte seg av retursending med sporing. Dersom pakken skulle forsvinne underveis er du selv ansvarlig for den og dens innhold, vi overtar ikke ansvaret for den før den leveres ut til oss. Sporing er derfor alltid å anbefale ved returer.
Varen som returneres må være i en slik tilstand at dens verdi ikke er forringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettsloven.
Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse dens art, egenskaper og funksjon.
Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt videresalg).
Eksempel: Om du skal prøve på et dekken, sørg for at hesten er ren eller har et annet tynt dekken under, slik at ikke dekkenet blir skittent under prøving.
Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser, er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte, og tas vare på ved retur.
Dersom du ønsker å lese mer om angrerettsloven kan du lese mer HER.
Ved reklamasjon må varen være rengjort og vasket. Send tilbake pakken i originalinnpakning og godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes med postoppkrav. Du må selv dekke retur av reklamasjoner.
Hvordan benytte seg av angreretten?
Du skal alltid få tilsendt per e-post et angrerettsskjema når pakken din blir sendt fra oss.
Vennligst benytt dette skjemaet når du skal angre kjøpet ditt.
Hvordan skal jeg opplyse om at jeg ønsker å benytte meg av angreretten?
Meld fra skriftlig til vår e-post butikk@martons.no
Merk e-posten med Angrerett + bestillingsnummeret i emnefeltet.
Husk at dette må skje senest 14 dager etter at varen er mottatt.
Hvordan pakker og sender jeg varen i retur?
I utgangspunktet skal varen sendes tilbake i samme tilstand som da den ble motatt.
Sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen.
Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender (Det er høyst anbefalt å sende med sporing), så ta vare på kvitteringen og evt.sporingsnummer.
Ved bytting vil faktura på ny frakt fra oss sendes ut (129,-).
Har du andre spørsmå vedr. retur og angrerett send oss gjerne en mail på: butikk@martons.no så vil vi hjelpe deg så godt vi kan.